Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Koklara - 20 maj 2009 18:37

Tja, ni kanske tycker att jag är förfärligt tjatig, men jag tycker själv att det är bra att skriva om de olika betessläppen här. Då har jag kvar vilket datum det var, och hur kvigorna såg ut när de kom ut. En del har ju varit väldigt feta i år, vi har haft bättre ensilage i vinter än vi har förstått själva tror jag. Nu är det de lite yngre kvigorna som kommer ut och inte alla är dräktiga. Det var också ett stökigare utsläpp och jag är mycket trött i kväll. Har en potatissoppa som står och puttrar på spisen, och sedan när vi har ätit ska jag gå och lägga mig direkt.

I den här hagen går några blivande stjärnor. Den mest lovande av dem alla är 744 Prima, den svarta kvigan på nedre bilden. Hennes mamma hette 575, själv är hon e. Jurus. Hon har ett index på + 23. Jag har ju kommit av mig med "Veckans kofamilj" men det är Prima som står i tur. Vänta bara, rätt som det är lägger jag in lite sånt igen!

Översta bilden är 735 Sara, hon är e. 2539 Kvarnatorp, en ungtjur. hennes mamma är e, B Jurist och mjölkar jättebra och hon har en storasyster som har Elitindex. Hon ser väldigt trevlig ut tycker jag.

Mellanbilden är 738 Majros. Hon är e. Orkko, mf Peterslund.


Roligt att ni tycker jag har blivit tuffare. Vi får väl se... Jag vet inte om det är så enkelt att ändra på en mesig halvgammal tant sådär utan vidare..

Ovido - Quiz & Flashcards