Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Koklara - 8 maj 2009 17:31

Det blev svårt att sova i natt. Jag fick ont i benen efter klövverkningen. Och inte bara den förresten - när Lennart stannade till på vägen hem för att titta till kvigorna så fick han se en utanför hagen och motade in den. Men de var ändå bara fyra! Vi letade och letade, där den andra hade varit, där det kanske kunde stå en kviga i planteringen, eller i gammelskogen, eller....Ingen kviga. Vi hade bestämt oss för att ge upp. Med tungt hjärta lommade vi tillbaks till bilen. Jag gick inte på fina stigen utan gick en gång till genom steniga backen där jag gått fram och åter flera gånger redan. Men nu kom jag i en annan vinkel och MINSANN, mellan två stenar stod en kviga och tryckte! Dumma kossa, hon har ju varit ute förra sommaren  och borde väl inte bli sådär paralyserad! Men hon stod där och ttyckte att hon hade kört fast och trodde att hon inte kunde komma ut därifrån... Jag blev i alla fall väldigt glad att träffa henne! Hon kunde backa bort från stenarna och sedan sammanförde vi henne med kompisarna och åkte hem med betydligt lättare sinne.

Dessutom kom jag på när jag hade gått och lagt mig att jag hade ju alldeles glömt bort att jag ska ta blodprov på fredagen före behandling! Jag som hade bokat in hela förmiddagen! Nå, jag kunde räkna ut att om jag sköt upp första besöket en halvtimme, och infann mig på vårdcentralen direkt när de öppnade så skulle det kunna fungera. Och det funkade faktiskt. Dessutom var det tur för Erik att jag var på väg till Åtvidaberg, för hans underbara moppe stannade förstås när han var på väg till skolan... Det var bara att ställa (skrothögen) bakom en sten och skjutsa honom till skolan.

Jag har gjort allt jag borde idag och det har fungerat bra. Bilderna är på Mulle som hade en utväxt mellan klövarna. Klöven är färdigopererad på bilden, tyvärr är skärpan dålig. Sedan fick Mulle bandage. I andra änden såg han lite tjurig ut... Men om två veckor tror jag nog att han är i form för att tjänstgöra bland tjejerna i hagen.

När jag kom hem var det tyvärr dags att seminera om 505, hon som nyss var Kanske dräktig var alltså Ej dräktig. Och 653 är inte heller dräktig. Lite trögt går det i år med de allra duktigaste korna.

Jag hämtade Erik vid bussen och vi åkte till moppen och skruvade lite, tänk han kunde ta sig hem med den sedan! Det är något med förgasaren, men han får meka mer i helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards