Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Vår och jobb

Av Koklara - 10 april 2010 15:11

Ja, våren är här. Dröjer länge till dock innan det går att köra på gärdena eller släppa ut några djur. Vi har tur (eller är det skicklighet?) att ha mycket foder kvar och inte är det fullt i gödselbrunnen heller så det är lugnt.


Det har varit "kick-off" för nya jobbet och vi är offentliggjorda. Så nu har jag en ny fin titel att leva upp till. Viss flopprisk är det ju... Mycket trevligt dock att få träffa de övriga, vi är fyra i Sverige och det glädjande var att vi var så överens om det mesta. Jag ser fram emot nästa träff som kommer att bli väldigt snart, ännu vet vi inte riktigt vad vi ska göra... Glädjande också att högsta chefen i sitt inledningsanförande faktiskt nämnde mitt dataprogram som en av de nya spännande kommande händelserna! Mindre glädjande dock att få se fotot de tog för att presentera oss för kollegorna. Jag tänkte faktiskt på allvar "men vem är den där tjocka tanten i mitten?" men sedan kom jag ju på vem det var....suck.


Idag har det varit en annan "kick-off" - vi ska gå fortsättningskurs i viltspår med Zelda, Johan och jag. Idag var det bara teori men nästa helg ska vi ut i skogen igen. Johan är engagerad i detta och det är verkligen mycket värt.


Nu ska jag ut i lagårn och mjölka. Det går lite knackigt för jag har ryggskott efter att ha gått ut lite för hårt med grävning i trädgården. Vi har en rabatt som hundarna anser är deras tillhåll och där har kvickroten helt tagit över men nu ska det bli annat av...

 
 
Ingen bild

Anita

10 april 2010 20:19

Vad kul att det är offentligt nu, hoppas att vi kan fortsätta samarbeta framöver!De har i alla fall valt helträtt person!

 
Ingen bild

KoKlara

13 april 2010 18:42

Tack! Klart vi ska fortsätta samarbeta! Om de har valt rätt vet jag inte, vi får väl vänta och se hur det funkar helt enkelt...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards