Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

rastlös

Av Koklara - 30 mars 2010 22:32

Riktig vår idag. En särskild lukt från jorden. Jag blev så underligt rastlös och var tvungen att ge mig ut och rulla ihop nedrasade staket. Fortfarande är det mycket som inte kommit igång, t ex nya jobbet som jag tydligen har fått (hm skulle det inte komma papper?) men som jag inte vet när eller hur. I morgon ska jag köra på distriktet och det känns bra att få något handfast att göra... Idag har jag också gjort vanligt jobb, tagit mjölkprover och så. Det känns bra att få känna sig lite nyttig. 


Men först på morgonen var jag på mammografi. Mycket känslor som kom tillbaka där. Förra gången jag satt där i båset och väntade på min tur så föll Sanna Kallur på en häck i något stort mästerskap och skadade sig. Nu springer hon igen, och jag också, men inte som förr... De lyckades knöla ihop ärret också och pressa in det i maskinen. Nu får man vänta ett tag på svar, men det känns inte som om det är där det kommer om det kommer, jag känner mig inte så orolig.


Jag var så glad för att jag hade fått ihop planeringen till Festen nu äntligen, men poofff, det sprack som en ballong. Tillbaks på ruta ett. Kanske lika bra att lägga ner hela projektet :(


Att jag inte kan sova nu beror ändå mest på att jag läste i boken som min gamla klasskamrat skrivit, den som Carolin fick. Jag har tänkt mycket på Jesper och hur det gick för honom i livet, och det fick jag veta nu. Chockerande. Då visste man inte att det fanns något som hette Aspergers syndrom. Nu när jag vet mer har jag som sagt tänkt mycket på honom.


Igår pratade vi om mobbning och kom fram till att även djur mobbar, men att det troligtvis är ett beteende som endast förekommer hos flocklevande djurarter. och att beteendet ofta kommer fram när man stressar djuren och tvingar dem att leva instängda i trånga utrymmen. Just som man gör med barnen i skolan. 

 
 
Ingen bild

mor

1 april 2010 11:39

Älskling. Jag fick mitt sista erbjudande om mammografi för några veckor sedan (de kallar tills man är 75) men jag tackade nej. Jag har snällt gått dit och stått ut alltid men nu VILL jag inte längre!
Vad är det för en bok du talar om, och vem är Jesper? Den boken vill jag också gärna läsa!
Jag tycker också det är mycket bra att Johan fick diagnosen. Han är så stark och modig och klok, och han kommer säkert aldrig att skada någon så som jag blev skadad. Jag tänker mycket på hur det kunde ha blivit om diagnosen funnits på 50- 60- talet.
Du talar så gåtfullt om Festen, så man undrar, vad du planerade och vad som sprack?
Många kramar från mamman som alltid är hos er i tankarna.

 
Ingen bild

KoKlara

3 april 2010 19:53

Du kan ju klämma själv, det är också bra.

Jesper gick i min klass på gymnasiet. Du vill nog egentligen inte läsa boken. Den handlar inte alls om Jesper, bara jättelite. Carolin har den ifall du vill låna den.

Alla turer kring Festen kan jag inte tjata om här, vi får se om det landar till slut, och hur....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards