Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

snö och datorer

Av Koklara - 5 februari 2010 15:48

   Löjligt mycket snö! Zelda försvinner helt i snön, hon måste ta hopp för att se vilket håll vi ska gå åt! Det blir motion minsann för henne med en liten promenad. Soya är lite smartare och håller sig till plogade vägar. Jag saknar de små syskonbarnen. Nu vore det läge att bygga fantastiska snögrottor men Erik och Johan har liksom blivit lite för stora för sånt... Jag kommer ihåg när vi var små och morfar hade skottat en labyrint i snön åt oss när vi kom till Överlida. Det var helt fantastiskt. Nu är här så mycket snö så man skulle kunna göra sånt. Men, som sagt, det vore bortkastad möda att göra sånt för mina stora killar. Vem vet, kanske får jag uppleva barnbarn? (hoppsan, där trängde tårarna på lite, tanten är gråtmild idag)


Jag har hållit på med olika datorer mest hela dagen. Har fått en ny jobbdator och det är jobbigt, det tar tid och möda innan man känner sig hemmastadd och kan göra allt man behöver. Men den är ju väldigt fin så det blir nog bra till slut. Jag har också hållit på med att installera filer i ALPRO på en gård för att kunna läsa av mjölkflödet mm i efterhand. Det gick inte så bra. Det var fel på en av filerna jag hade fått och jag fick mer jobb med att återställa än med att åstadkomma. Suck. 


Tack för alla mutkommentarer. Det blir nog så. Han får välja själv om han vågar ta erbjudandet. Men det är klart, om han går back så får man ju betrakta hela projektet som ett totalt fiasko. Han är inte så orolig, han menar att vi kommer att bli ruinerade om han antar utmaningen. Lika glad blir jag i så fall.


Nu ska jag ut och seminera några kor. Ha en bra helg!

 
 
Ingen bild

mor

5 februari 2010 16:22

Å, jag minns också den där labyrintgången från huset till lekstugan. Det var fantastiskt och din morfar var glad som ett barn åt er förtjusning. När kan det ha varit? Hur gammal var du? Var det bara du och Åsa eller var pojkarna också med?
Kramar från mamman som tänker på er alla hela tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards