Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Koklara - 18 maj 2009 12:45

Idag mår jag nog lite bättre tror jag. Betongklumpen i magen har formerat sig, som den brukar vecka två. Tänk att man blir bekant med de olika fenomenen.. Jag har bara suttit still och betalat räkningar och sånt, men tycker ändå att det verkar som om jag är lite lite starkare idag. Det ösregnar, vilket ju är väldigt skönt eftersom de småskvättar vi hittills har fått inte var tillräckliga, men lite synd också just idag. Idag är nämligen dagen då Eriks klass och en parallellklass ska ut i skogen och övernatta i tält och vindskydd. Det är en utflykt de har sett fram emot, och om den blir inställd, eller blir av men blir förfärlig, så tycker jag verkligen synd om klassen. Hoppas det drar förbi innan de ger sig iväg! 


Idag fick jag en kallelse till strålbehandlingsavdelningen med posten. Skönt att det rullar på och man inte är bortglömd. Den 25 maj ska jag få träffa en läkare och så ska jag skiktröntgas. Sedan kommer strålningen att starta efter ca två veckor. Jag kommer att få ett parkeringskort! Det var verkligen en lättnad, parkeringen vid sjukhuset är en besvärlig del av besöken. Med ett kort kan jag ställa bilen varsomhelst och då finns ju större chans att hitta en plats...

Ovido - Quiz & Flashcards