Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Koklara - 17 maj 2009 18:40

Jag är fortfarande lika sur och grinig. Önskar att jag just nu var med på Ellens "kalas" (känns som ett fånigt ord när det handlar om en vuxen människa...) istället för att sitta här och tjura.

Det var ju några dagar sedan jag var med hos 697 men Göran har tyckt att hon blivit sämre för varje dag så idag ansåg vi att hoppet är ute och att det börjar likna djurplågeri så nu följde jag  med honom dit. Med bultpistol och stickkniv. Verkligen sorgligt. Nu är hon ett kadaver som väntar på hämtning av Svensk lantbrukstjänst AB. För att köras över halva Sverige. Jag kan inte fatta varför de inte kan ha ett avtal med biogasanläggningen?

Nåja, det finns andra djur att glädja sig över. T ex "vår" fina polishäst (han som blev Yoras sista föl fast det inte alls var så det var tänkt) som kan beskådas på fina bilder t ex på Skånska Dagbladets hemsida.  De stackars ungdomarna i Lund tycker att de inte har någonstans att ta vägen så de bråkade och skulle ockupera ett av universitetets hus. Har jag verkligen fattat rätt??  Lite svårt att förstå poängen tycker jag, de har ju allt just i Lund. Tillochmed det fina Mejeriet som var vad vi drömde om på min tid. Eller är det bostadsbristen de demonstrerar om? De skötte sig i alla fall skapligt och kastade åtminstone inte gatsten och sånt på hästarna, det får man ju vara tacksam för.

För några dagar sedan upptäckte Erik att jag har blivit mycket "tätare i pälsen". Jovisst, håret har börjat växa igen! Kul! Tills idag när jag som vanligt gned min svettiga skalp med en tygtrasa och fick se att tygbiten efteråt var full av små hårstrån... Nu är det alltså dags för håravfall en gång till..?

Ovido - Quiz & Flashcards