Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Koklara - 4 maj 2009 16:55

Idag har jag varit på ett kalvprojektbesök.

Jag kommer ihåg en gång när jag var sådär elva tolv år och hade hittat på att vi skulle ha ett bibliotek åt småbarnen, Agge och jag. Hon ville inte när jag kom med idén. Nähä sa jag och fortsatte ensam med mina planer. Efter några veckor kom hon och ville vara med "du kan verkligen konsten att övertala" sa hon. Va? sa jag som ju inte ens hade försökt. Men hon menade att strategin att inte tjata var det effektivaste. Lite så blev det idag. Jag har liksom gett upp detta med att några gårdar skulle få pröva mitt datajournalprogram i kalvprojektet. De som sa att de ville har ändå inte alls kommit igång med det. Jag har varit lite deppig över det men tänkt att det var ju också en erfarenhet, kanske är programmet bäst för veterinärer och inte som vi trodde ett bra redskap i stora besättningar. Nu visade det sig plötsligt att de väldigt gärna ville igång och de bad mig hjälpa till att installera det och få igång det. Vilket jag förstås gärna gjorde. Nu håller jag tummarna att de ska kunna använda det utan att köra fast för mycket. Jag har ju skrivit en handledning men det var nog helt bortkastad möda, det verkar inte som om folk ens tänker tanken att man skulle kunna titta där. Och jag har nog heller aldrig läst en sån där datamanual om jag ska vara ärlig. Men då gäller det ju att programmet är enkelt att använda, och det vet vi ju egentligen inte. Testning pågår alltså. Spännande...

Killarna har studiedag idag. Jag blev ju försenad hem eftersom jag höll på med dataprogrammet också utöver det som jag också skulle göra. Döm om min förvåning när det visade sig att familjens herrar hade framställt en lunch med falukorv och makaroner helt på egen hand!! Toppen! jag frågade dem just häromdagen hur länge de trodde de skulle klara sig utan mig om jag skulle råka bli inlagd på sjukhus en tid. Det händer ju faktiskt ibland med folk som får cellgift att man får så låga värden på de vita blodkropparna så att man blir inlagd bara av den anledningen.. Men jag har ju haft bra värden hittills så det ska väl inte vara så stor risk.

Ovido - Quiz & Flashcards