Alla inlägg den 28 april 2009

Av Koklara - 28 april 2009 09:50

Idag mår jag äntligen lite bättre. En stor vändning efter i går kväll då det inte var roligt alls. Magen blir ju alltid som en spärrballong av de här gifterna. Dessutom får jag, särskilt vecka två, en känsla av att gå omkring med en betongklump högt upp i buken. Den känslan beskrev också hon på spårkursen som har fått samma behandling som jag. Igår kväll blev den känslan värre än någonsin, det var riktigt obehagligt och magen var utspänd som på en kalv med trumsjuka. När jag hade gått och lagt mig blev det ännu värre, illamåendet kom i vågor. Plötsligt blev det bråttom ut i badrummet. Göran hörde strax efteråt en kraftig duns. Han kom till undsättning och hittade mig avsvimmad inkilad mellan badkaret och toalettstolen! En rejäl utskällning fick han också när han väckte mig "jag får väl ligga här om jag vill, låt mig vara i fred!". Hmm, jag var väl inte riktigt vaken? Nåväl, det tog loss rejält, kanske var det en släng av magsjukevirus?? Men sedan har jag mått bättre. Idag på morgonen kom jag på att jag har glömt att äta en av mina tablettsorter den här omgången, den som är för magen, Omeprazol. Kanske det är därför?

Idag ska jag undvika att äta, vatten kanske är tillräckligt... Känner mig i alla fall piggare också, kanske kommer det en vändning.

Janne och Göran har åkt på auktion idag, ännu en som säljer sina kor. Men de är inte där för att köpa något, de vill bara ut och träffa folk och höra om  andra är klara med sådden.. En skön känsla att det är klart med sådd och gödsling. Nu är det bara att luta sig tillbaks och vänta på att det växer.. Ett stilla vårregn skulle vara underbart!

Ovido - Quiz & Flashcards