Alla inlägg den 1 april 2009

Av Koklara - 1 april 2009 08:59

Ja, nu börjar det smyga sig på.. Jag har lite ont i fötterna. Och den förändrade smakupplevelsen är kraftigare den här gången. Jag kan äta havregrynsgröten - utan lingon är den OK. Proviva går ju bra (fast den lättsockrade varaianten har de inte här i mina trakter...). Jag har en teori om att normalfloran av bakterier i hela kroppen blir helt utslagen av Taxotere och att det är därför man så lätt får problem med svamp i munnen också. Så då är ju Proviva och Cultura och vår opastöriserade mjölk (som också är jättegod fortfarande) alla nyttiga och bra. Dessutom har jag en teori att myrkrypningar i benen och domningar i fötter även kan ha ett samband med B-vitaminbrist. Det är egentligen en gammal teori som jag nästan hade glömt, jag har brukat ta Beviplex ibland när jag fått mycket myrkrypningar. Och jag har trott att utbrändhetskomplexet också kan ha med B-vitaminbrist att göra eftersom symptomen är så lika och eftersom det är mycket sannolikt att personer som stressar mycket (och dricker mycket kaffe?) kanske inte har sin tarmflora i toppform ochkanske därför inte syntetiserar lika mycket B-vitamin som de skulle behöva?

I vilket fall så har jag nu ordinerat mig extra B-vitamin. Får se om det gör någon skillnad..

Här är vackert vårväder så jag ska gå en sväng med hundarna, sedan ska jag bara ha tråkigt. Nu har jag bokat två besök i kalvprojektet veckan före nästa behandling, och jag har förberett min föreläsning nästan helt klart så jag kan helt slappna av just nu. Tur att det går att ligga och läsa!

_____________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards