Alla inlägg den 18 april 2009

Av Koklara - 18 april 2009 09:26

Idag kommer det att bli ännu en strålande dag. Erik har fått löfte att ge sig ut med harven... Igår satte de på dubbelmontagen.

Jag var på kalvprojektbesök igår och vi åkte därifrån lite deprimerade. Fast de har försökt att göra förändringar i kalvhållningen så har det avstannat halvvägs. Visserligen har kalvarna blivit friskare, men de är inte särskilt fina. Lite jobbigt. Man vill ju gärna ge sådana goda råd som folk orkar fullfölja, annars är det ju ingen mening. Men vi har lite nya idéer och får hoppas på nya tag efter vårbruket... Det var i alla fall väldigt roligt att komma hem igen till Jannes fina kalvar! Nu har jag inte mer jobb att göra förrän första veckan i maj, nu ska jag ju deka ner mig i förgiftning igen ett tag.

Den 16:e orkade jag ju inte vara med och fira vår stationschef på kvällen, det visste jag ju i förväg att det skulle bli för mycket, och alla var förstående. Men det känns ändå tråkigt. Nu när jag har slappnat av och inte bara tänker på stockholmsbesöket och föredraget så har jag plötsligt insett att det hade varit väldigt roligt att göra en sång åt honom. Jag brukar ju ofta skriva sånger och det skulle varit tacksamt, jag har fina idéer till honom (tycker jag själv..) fast lite småelaka, men det är ju tillåtet... Men nu är det ju för sent... Vi får väl se ifall det blir läge senare, kanske kommer han att sluta och bli en högre chef i samband med omorganisationen så att han ska avtackas...

Vi har ätit spaghetti med köttfärssås idag och Tänk! Det var jättegott, smakade precis som det skulle! Mina smaklökar är helt normala!

I två dagar till...

Ovido - Quiz & Flashcards