Alla inlägg den 21 april 2009

Av Koklara - 21 april 2009 15:54

Nu börjar det slå till. Var beredda på att jag kanske inte kommer att skriva varje dag..

Jag har i alla fall orkat åka till tätorten och köpa en massa arbetskläder på en stor lagerutförsäljning. Nu klarar vi oss i ett par år!!

Folk börjar ringa och vill boka in mig till sommaren. Känns inte riktigt aktuellt, men jag lovar allt och bestämmer att de får ringa tillbaks och få bekräftat att det funkar ett par veckor innan. Hmm. Fast det är nog bra att ha lite fasta jobb att sikta in mig på..?

Boken om Aspergerstrategier är väldigt intressant Gertie, men jag tror inte jag ska sätta den i händerna på Johan nu. Däremot kan jag ju själv ha nytta av den när vi ska utarbeta strategier. Mycket av det har han ju redan klurat ut, som att han gör listor/ramsor i huvudet för vardagssysslor (t ex att ställa väckarklockan) och som vägbeskrivning t ex till matsalen i skolan. Intressant att det tydligen är vanligt att inte gilla kolsyrade drickor eller potatismos..! Och inte kallt efter varmt, som glass. Johan har lite annorlunda smaksinne, men oftast är det till fördel, han gillar mycket vuxenmat. Och han är väldigt noga med att han vill ha tyst när han äter. Där har han ju en fördel som kan stänga av hörapparaterna...

Johan vill förresten döpas nu. När jag pratade om att jag ska gå med i Svenska kyrkan så förklarade jag också för Johan att han inte är med och inte döpt, man blev ju inte det automatiskt längre då när han föddes, och dopet blev ju aldrig av... Så nu vill han döpas snarast, han har alltid tänkt på sig själv som en riktig kristen och det vill han vara. Där ser man. Jag försöker antyda att man kan ta det i samband med konfirmation (som Erik förresten inte bryr sig om att göra), men vi får väl se vad de säger när de hör av sig från församlingen.

Ovido - Quiz & Flashcards