Alla inlägg den 26 april 2009

Av Koklara - 26 april 2009 17:45

Som vanligt blir jag sur och grinig när det aldrig vänder. Varje morgon tänker jag att idag blir det nog bättre, men det blir det ju inte. Jag sitter vid datorn och fantiserar om allt jag vill göra. Har läst om restaurering av gamla timmerhus, om nya avelstjurar, om sommartorp i skogen, om safari i Tanzania, m.m., m.m

Kanske kan det en dag bli verklighet av någon av fantasierna??


Några nya avelstjurar ska vi väl i alla fall beställa sperma från så småningom... fast nu är säsongen över för oss snart, när vi släpper ut korna så slutar jag seminera. De som inte är dräktiga då blir helt enkelt inte kvar när de har mjölkat klart den här laktationen. Sorgligt ibland, men ofta är det gamla kor som är svåra att få dräktiga och dem är det kanske egentligen dags att rensa bort..  Ibland har vi någon som är så speciell att vi absolut inte vill ge upp, i år är det 669 som är sådan, och 600. De får allt några chanser till...


Ovido - Quiz & Flashcards