Alla inlägg den 12 april 2009

Av Koklara - 12 april 2009 15:05

Lite trött är jag fortfarande, kanske har jag inte tagit det tillräckligt lugnt de sista dagarna. Jag har faktiskt både bakat bröd och tvättat några fönster. Nu ska jag vila lite innan det är dags att göra påskdagsmiddag, Lasse kommer hit i kväll och ska äta med oss. Vi brukar bjuda honom på mat lite då och då sedan han blev änkling, han har väldigt långa tomma dagar numera.

Att Erik var iväg och jobbade igår var verkligen lyckat. Förutom Erik så var en ung man som bor därborta inkallad. Honom känner Erik, han är snickare och var med när vi byggde ut och gjorde om köket. Då var Erik 10 år och han hängde M. i hasorna så ofta han kom åt, och M. busade med Erik och var underbart tålmodig. Så därför var det extra kul att de fick jobba ihop nu. Och Erik har ju varit med och byggt en gång förut så han visste vad som skulle göras och behövde inte känna sig osäker. Jag tror det är ovärderligt att få vara en i ett arbetslag på det viset, att få göra något som är på riktigt och att vara en som räknas som lika mycket värd. Utan mamma eller pappa. De hade haft trevligt och pratat moped. Och jobbet blev klart som det var tänkt. När Erik fick betalt så hade B., uppdragsgivaren, frågat om han tyckte det var tillräckligt betalt. "Vad svarade du då??" undrade jag. "Jag sa att det räckte men att jag kommer att begära mer sedan när jag har blivit oumbärlig." (!!) Den ungen behöver jag nog inte vara orolig för i alla fall! Erik fick skjuts hem och fick visa sin moppe och fick hjälp med att justera kopplingen. Gissa om det var en lugn och harmonisk kille som sedan tog itu med sitt påskägg?

________________________________________________



Ovido - Quiz & Flashcards