Alla inlägg den 19 april 2009

Av Koklara - 19 april 2009 10:51

Ja, nu är redan Christer här med såmaskinen! Allt blir inte sått i denna första vända, men det är ju skönt att vi får de gärdena klara som redan är torra nog. Jag ska lägga in några bilder sedan om någon är intresserad, tyvärr glömde jag kameran i morse när jag skjutsade Erik ner till traktorn. Jag stannade kvar lite och hjälpte honom med de största stenarna. Jag är verkligen inte stark nuförtiden, Erik blev riktigt bekymrad för mig, han är ju van vid att mamma är jättestark.. Och nu ska jag ju vara som allra starkast inför nästa behandling! Vi fick bort stenarna från gärdet i alla fall, sedan åkte jag hem för att vila.

Igår råkade jag pyssla lite med att ta bort ogräs på gruset och i rabatter. upptäckte på kvällen att alla fingertopparna var alldeles sönderspruckna. de är tydligen för ömtåliga för sånt. Jag smorde med idominsalva och i morse syntes det att det börjat läka igen. Naturligtvis glömde jag det helt när jag började bära sten! Så nu är jag insmord igen. Lite kladdigt blir det på tangentbordet.... Jag måste helt enkelt köpa mig ett (eller flera?) par bomullshandskar för trädgårdsarbete. Det kommer kanske hit en kvinna i sommar som vill titta på gamla perenner, och då måste de ju i alla fall synas bland allt annat som så gärna vill växa... Gamla perenner har vi ju, här har inte ändrats mycket varken på Astrids tid eller sedan jag tog över. Jag älskar de gamla perennerna, men det är inte varje år de får den ommvårdnad man skulle önska. Ändå tycker jag det är roligt att hålla på i trädgården, det fungerar ofta som ställtid för mig när jag har svårt att komma igång med något jag måste göra. Men om alternativet är städning inomhus så glömmer jag tid och rum när jag har kommit igång i någon rabatt...

Idag är det bara en trana. Kan det vara ruvning på gång??

______________________________________________

Ovido - Quiz & Flashcards