Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Koklara - 20 mars 2009 11:16

Idag har jag varit och vaccinerat Lilla My. Hon har det verkligen jättebra och är lagom tjock men förstås med en rejäl buk där fölungen ligger och växer till sig. Ska bli gosigt med ett litet russföl. Och så är det  verkligen kul att de uppskattar henne och även är intresserade av att ta föl. Hon är tydligen av god stam så det är ju väldigt kul att hon får avkomma. Russen är en gammal ras som bör leva kvar tycker jag.

Detta med föl är lite extra känslosamt för mig. Jag har förut tänkt att en av de saker jag kommer att sakna när jag sitter på "hemmet" är att få gosa ner fingrarna i en tät solvarm fölpäls. Nu kanske jag aldrig blir så gammal att jag kommer till något ålderdomshem, men jag får ändå uppleva denna exklusiva njutning en gång till. Men Yoras sista föl fick jag aldrig träffa. Ironiskt nog tutade telefonen till med ett sms just när jag skrev detta, det var Agria som påminde om att de har ett förmånligt erbjudande om fölförsäkring just nu. De borde allt kolla först vart de skickar sådant, de har ju själva betalat ut ersättning för det avlidna stoet!


Mötet igår om Johan gick riktigt bra, Göran var engagerad och frågade mycket och vi fick reda på att deras uppdrag att hjälpa Johan nu sträcker sig tills han blir arton år. Vi kan få stöd med olika saker genom dem, om han blir deprimerad t.ex Jag ska bestämma tid med arbetsterapeuten och få hjälp med hur man kan utarbeta planer för att hjälpa Johan att sköta sin hygien ordentligt, det är det som känns mest akut.


De ringde nyss från skolan och var oroliga för Johan för att han hade suttit i bänken och svimmat! Han hade förnekat själv att han hade varit avsvimmad, men han var okontaktbar en stund. Tydligen hade en kille sagt till honom att han skulle sitta stilla, och då satt han så stilla att han svimmade. Men nu mådde han bra igen. Det var skolsköterskan som ringde och hon hade kollat blodtryck och puls och sa att det var OK. Han har ju lätt för att svimma, det har hänt förr när han har stått blickstilla. Men han svimmar ju också lätt när han är sjuk så jag sa att jag kommer och hämtar honom efter lunch så han inte behöver vara med på idrotten ifall han håller på att bli sjuk. Lite orolig blir man ju faktiskt..

__________________________________________

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards