Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Koklara - 13 mars 2009 09:18

Värken i benen är bättre, idag är tröttheten värst. Går jag uppför trappan så måste jag genast sätta mig ner så jag inte svimmar.... Idag är det nog sängläge som gäller.

Igår e-m ringde kontaktsköterskan och undrade hur det går. Jag gnällde på värken och hon sa att jag ska ta två Panodil och en Voltaren var tredje timme. Det gjorde jag sedan fast inte gjorde det så stor skillnad. Jag fick åka till affären för jag hade inte Voltaren men det hade inte de heller. Katrin kom med en som hon själv hade kvar!

Sköterskan sa också att inte alla får sådana här muskelsmärtor men det är inte ovanligt och brukar gå över efter 4-5 dgr fast blir bättre vartefter. Hon frågade om trötthet också men igår var jag ju inte såhär trött så jag sa att det var värre med den förra cyton. Svamp i munnen får alla, det visste jag ju, men det är bara äckligt fast det gör så att maten smakar illa förstås. Det står jag ut med. Fast jag glömde fråga ifall man ska svälja eller spotta ut svampmedicinen, får väl läsa på. Jag har ont i halsen också, det är väl blåsorna som börjar komma.. det är bara att pricka av biverekningarna vartefter..

Nu på morgonen ringde Johanna, hon som har Lilla My men jag orkade inte svara. Jag kan ju ringa henne senare. Det är väl dags för stelkrampsvacc nu. Hoppas inte det är ngt annat problem. Ska bli kul med det lilla fölet i vår, fast just nu orkar jag inte bry mig alls... Nu handlar allt bara om att orka igenom den här veckan.

____________________________________________________________

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards