Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Koklara - 16 mars 2009 09:15

Jag köpte tre påsar igår! Det är ett fantastiskt gott godis, och dessutom hade det oanade bieffekter - all svampbeläggningen i munhålan bara frättes bort. Det var verkligen skönt, för jag tycker den gula tjocka medicinen är riktigt äcklig. Så nu vet jag hur jag ska ladda för nästa behandlingsomgång: mycket sånt godis hemma, Voltaren och Panodil, Proviva, bra och lättlästa böcker (för det gick ju faktiskt att läsa, hurra!) och mycket färdigmat hemma.

Idag mår jag mycket bättre. Ska seminera några kor i eftermiddag, och gå en rejäl hundpromenad på förmiddagen. Underbart att det ändå släppte relativt fort.

Erik är hjälte nu, han tog sig ner i tanken och diskade den. Sedan fick vi till slut upp honom också! Vår felsökning var också lyckad, vi hittade felet och kunde ringa servicefirman och tala om vilka grejer de måste ha med sig. Och vi kunde fixa det tillfälligt så gårdagens disk gick bra, så det blev diskat en gång till, efter Erik. Mycket skönt att inte behöva oroa sig mer för detta.


När det gäller Johan så har jag insett att jag måste ta mig i kragen och ge honom lite mer struktur i vardagsrutiner. Jag har tjatat så mycket genom åren om olika hygiensaker, t ex nagelklippning. Nu har vi hittat en nagelsax som han kan använda och så har vi kommit överens om att ska klippa naglarna varannan söndag, udda veckor. Och då fungerar det! Igår hade han klippt fast jag var ute i mjölkrummet och glömde påminna honom. Det är en rutinsak, sa han. Så jag har insett att det är min uppgift att hjälpa honom lite mer konkret med att lägga upp strategier, att bara tjata är ju meningslöst.

___________________________________________________________ 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards