Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Koklara - 15 mars 2009 09:50

Jag tror det börjar vända nu, är inte lika svimfärdig. Nyss gick jag en liten sväng med hundarna på mossen. Visserligen blev jag så trött att det var väldigt långt hem, det går inte precis att sätta sig att vila därute i blötan, men jag tror ändå det var bra. Råd från forumtjejerna är att man ska försöka få lite frisk luft varje dag och det håller jag mig till. Ett annat råd är att inte pressa kroppen för det slår tillbaks. Man får väl hoppas att jag inte gick för långt. Här är vår idag, med vårsol och allt. Men någon glädje vill inte infinna sig. Jag känner mig helt tom. Har försökt tänka på roliga saker som jag skulle vilja göra i framtiden om jag orkar, typ en ridtur med Åsa, delta i jaktprov med Zelda, åka skidor med killarna och sånt. Känns det kul?? NÄ. Tydligen krävs det en viss överskottsenergi nånstans inne i kroppen för att hjärnan ska vilja vara med.

Det finns andra orsaker också till att det inte är roligt just idag. Vi har fått bakterier i mjölktanken. Det har aldrig hänt oss förut. Det beror förmodligen på att den har varit så full på sista tiden, disken har inte klarat alla ställen på insidan av locket. Detta är en katastrof och kostar oss massor av pengar. Och så blir det ingen guldmedalj... Det är dessutom inte så enkelt att åtgärda, just nu är tanken full med mjölk och man kan ju inte provköra disken då. Igår fick Göran tips per telefon av firman som servar tankarna om hur man kan kolla så det inte är täppt i någon slang genom att trycka på olika knappar. Han försökte men förstod sig inte riktigt på det och jag orkade faktiskt inte engagera mig igår. Men ikväll kommer de och hämtar mjölk och då ska jag försöka hjälpa till. Dessutom måste tanken diskas invändigt för hand när den är tom. Luckan är jätteliten, ingen av oss vuxna kommer i och framförallt inte ur... Det blir väl Erik som får krypa ner.. Inte något kul äventyr men han har lovat att försöka. Johan är ju mindre men det blir svårt för honom att diska ordentligt. Vi får väl se hur det går... De kommer inte och hämtar mjölken förrän sent på kvällen så det är fråga om nattarbete detta. 

Gullan har trampat sig på en spene och fått juverinflammation. Alla sörjer, det är något särskilt med Gullan och så är det Johans ko. Men det växer en "snäll" streptokock så hon kan kanske bli bra. Jag får berätta mer om Gullansläktet en annan gång.


Om jag orkade så skulle jag åka till tätorten idag bara för att köpa godis, jag blev så otroligt sugen på Turkisk peppar. Jag kom att tänka på att Catharina sa att det var så gott under Taxoterebehandlingen och genast jag tänkt tanken kände jag hur perfekt det skulle vara. Men då har jag i alla fall något att se fram emot...! Det var ju bra att det infann sig en positiv tanke till slut!


(mor - borttagna "ju" är idag 5 till antalet)

______________________________________________

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards