Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Koklara - 9 mars 2009 18:51

Idag har jag fått min första behandling med "idegransextraktet" Taxotere. Fick ligga med isvantar och istofflor för att jag inte ska tappa naglarna. Det är ju bra, skulle vara obehagligt, det räcker allt med håret. Fast det var alldeles jättekallt, jag höll på att förfrysa fingrarna och fick ta av vantarna en liten stund när det gjorde alltför ont.

 Än så länge mår jag bra, det känns helt normalt. Jag väntar på värken i fötter  och händer men det tar förmodligen några dagar sa sköterskan. Och så kommer jag helt säkert att få massor av äcklig svamp i munnen, har hämtat medicin mot det på apoteket. Men idag ska jag bara ta vanligt munvatten, ännu har det väl inte börjat växa. Och så får jag jättedoser av kortison så jag är alldeles svullen och rödflammig. Och så en medicin för att inte magen ska ta stryk av kortisonet. Och antibiotika "för säkerhets skull", som jag ska ta dag 5 - 15. Ciprofloxazin. Som att svära i kyrkan för en veterinär att de ordinerar sådant förebyggande!!

_______________________________________________________


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards