Alla inlägg den 28 juni 2009

Av Koklara - 28 juni 2009 12:06

En härlig sommardag. Har gått en långpromenad med trevligt sällskap, jätteskönt att få vara social en stund. Fast jag är kanske inte lika trevlig tillbaks, när jag tänker efter så pratar jag mest om "mig och mitt". Nu sitter jag och vilar fötterna, i eftermiddag ska jag och Göran ha lagårn för Janne är och slår gräs som ska pressas till rundbalar. Framåt kvällen blir det nog bad igen för det är lika varmt idag, om inte varmare.


Nu ska jag berätta om min hårväxt. Som om det skulle vara intressant för er? Själv tycker jag dock att det är jätteintressant, så här kommer det:


Mitt ljusa bebisfjun som var så gosigt att stryka handen över har nu vuxit såpass att det har lagt sig ner och när man stryker det så blir det medhårs eller mothårs. Nu syns det precis var jag har mina virvlar och jag har en på varje sida av skallen, så att en tuppkam formas helt naturligt. Undrar hur jag ska utnyttja denna nya kunskap i frisyrhänseende? De senaste dagarna har jag varit så smutsig och dammig i hårbotten, efter att ha varit i närheten av viss hökörning, har jag tänkt. Jag har tvättat och skrubbat men det har inte riktigt hjälpt. Nu förstår jag varför - det är mitt nya hår som kommer! Jag har nu en mängd mörka (grå?) hårstrån, ca fyra millimeter långa, över hela hårbotten. Intressant! Dock inte generande, under armarna och på andra ställen växer det ännu inget, det är ju skönt så här sommartid! Men några skäggstrån har jag allt skymtat på hakan...


Rent fysiskt mår jag fortfarande bra, fast jag känner mig lite sömnig. jag är väldigt svullen i kroppen, ibland är det såpass att jag knappt kan knyta näven (som om det skulle behövas...?). När jag har suttit stilla en stund har jag stelnat till och linkar värkbruten en bra bit innan det har "lenat upp" och jag kan röra mig normalt igen. Jag tänker att det kanske är en biverkan av östrogenbrist? Eller efterdyningar av cellgift som ben- och fotvärken. Men detta är alltihop småsaker som man utan problem kan leva med om bara behandlingarna har gjort sitt jobb.

Ovido - Quiz & Flashcards