Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Koklara - 12 juni 2009 21:03

Jag funderar på detta med skuld och skamkänslor men idag känner jag mig inte beredd att skriva om det.

Medan jag var på strålning var killarna på skolavslutning. Nu är man inte välkommen längre. Jag saknar faktiskt de vackra skolavslutningarna i vår kyrka här i byn, alla duktiga ungar som sjöng och spelade så himla fint. Erik kom hem med betyg, inte så tokigt alls, med tanke på att han inte har ansträngt sig för fem öre. Hoppas han tar i litegrann nästa år så han får ett bra avgångsbetyg från nian. Sommarlovstårta fick vi äta inne i köket, det bara regnar idag.

Johan vägrade att ta på sig ljusa kläder, han skulle vara helt svartklädd och jag tyckte inte det var något jag orkade bråka om. Han var fin ändå!

Häromdagen när vi hade tagit in korna så frågade Johan mig vilket kor gillar bäst - att vara ute eller inne? Och jag svarade att det korna gillar allra bäst är att allt är som vanligt. Kor tycker att det är jättejobbigt när det händer något annorlunda, sa jag. Men sedan, när de har vant sig och tycker att det är vanligt att vara ute så tycker de nog om det också. (Fast en sådan här dag när det bara regnar får man sparka ut dem..) "Så är det för mig också" sa Johan då. "Jag tycker inte om förändringar." Jag blev lite förvånad för det är ju en sådan sak som de frågade om flera gånger under utredningen och jag svarade att jag inte hade märkt något särskilt. Men tydligen har han haft det så i alla fall, men klarat det bra genom att tänka på TV-spel eller så. Jag tror i alla fall att det är väldigt bra att han sätter ord på en del sådana saker.


IngaBritt och jag var och förberedde för tipspromenaden på bondekampen, den håller vi i. Det var ju inte rätt väder för skogspromenad, men vi har ju bättre tid för sådant när det inte är skördeväder. Frågorna är klara nu. Det blir nog ganska lagom svårt. Men banan är lite mer terränggående än den brukar vara. De som har barnvagn med sig får nog avstå en del frågor...

Ovido - Quiz & Flashcards