Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Koklara - 18 juni 2009 13:05

Idag ösregnar det, då känns det ju extra bra att vi har kört hårt i några dagar och inte har något som ligger slaget. Men det är nog lite tidigt att ropa hej redan. Det är mycket hö som ska under tak. Och sedan ska vi ta en andraskörd. Men nu när vi fick så mycket förstaskörd så kommer vi att vara "ekologiska" och inte använda någon handelsgödsel på vallen till andraskörden.

Idag efter strålningen tänkte jag mig en lång och besvärlig dag på stan, jag skulle köpa ett snyggt "tält" (dvs en klänning till festen, en som täcker hela min numera omfattande kroppshydda). Döm om min förvåning när jag gick in i en liten "boutique" som jag ändå passerade, provade en kjol och tunika i precis den färg och stil jag tänkt mig och köpte dem med 70% rabatt pga utförsäljning av just den typen av kläder i butiken (som skulle ändra inriktning)! Det tog max tio minuter!! Ibland har man flyt. Jag hatar att köpa kläder, särskilt nuförtiden.

Förresten ska jag köpa ett riktigt tält också i sommar, jag har tänkt att killarna och jag skulle kunna provpaddla några dagar..? Någon som tror att jag får med mig dem på sådant?

Nu ska jag åka och jobba lite, det är besök i kalvprojektet och lite dräktigheter. Erik och Lennart täcker i tornet, tufft jobb i det här vädret.

Ovido - Quiz & Flashcards