Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

en doft av hö

Av Koklara - 24 juni 2009 08:21

Ja, nu går det bra. Känns lite småtrist att inte vara med i jobbet "på riktigt", men samtidigt så känner jag ju av det om jag gör för mycket, så det är väl bra att det fungerar utan att jag behöver göra så mycket. Aviga tider till strålningen har jag fått också den här veckan. Jag har ju bett om förmiddagstider men det var väldigt varierande. Värst är det ju när jag får sen eftermiddag, då kan jag inte vara till någon nytta ens i lagårn. Tur att Johan kan vara med lite då.

Vi har redan mer hö inne än vi fick in överhuvudtaget förra året, det blev ju så lite då för att det var torka. I år är vi inte ens halvvägs nu, det ligger torrt hö åt alla håll, det är bara att köra och köra. Och känslan när man sätter igång höfläktarana och känner doften så starkt av det goda, goda höet, den är obeskrivlig. Riktig "godsommarkänsla". Visserligen är det ensilaget som är basen i kornas kostcirkel, men det är något särskilt med hö. Vi brukar ge korna något kilo om dagen för att hålla magen i form, och det skulle jag inte vilja vara utan. Och till kalvarna behöver man grönt fint hö.

Nu börjar det dra ihop sig till Bondekampen i helgen. Jag har inte tipspromenaden helt under kontroll, men nästan. Det är en kamp mellan de tre LRF-avdelningarna i vår kommun, och vi turas om att arrangera. Vandringspriset är en högaffel där vi ristar in årtal. I år är det vår tur att anordna det hela. Vi har hittat på en massa hemliga tävlingsgrenar, det ska vara både styrka, precision och kunskap. Och så ska det vara roligt för barnen också.

 
 
Ingen bild

Erica/Lilltån

25 juni 2009 12:15

Först vill jag tacka "Mamma" för den vackra dikten!

Bondekampen låter riktigt roligt!
Hoppas att det blir riktigt lyckat!

Och jag blir så lättad av att höra att du inte jobbar för mycket! :)

Men jag vet också känslan av att känna att man inte gör något eller att bara känna sig i vägen, men det får man lära sig att putta bort.
Du kommer hinna jobba i ditt liv vännen,
njut av sommaren i år :)

Varma Kramar Erica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards