Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

ett år har gått

Av Koklara - 27 juli 2009 15:19

658 Orsa, e. Gothem, kalvade i natt, en tjurkalv e ungtjuren Brent. det var hennes andra kalv. Hon har ännu inte fått något 305-dagars, för hon blev dräktig så snabbt att hennes första laktation bara blev 302 dagar. men hon lär hamna under 9000 kg ECM, och det är ju inte så katigt. Men snygg är hon (83  på juver, 81 i helhet), och hon ser ut att vara i fin form i år.


Korna går på Stora mossen nu, och vi ska testa att ha dem där nattetid också. Det är långt att hämta dem om de inte kommer hem själva, men vi satsar på att de tänker komma hem. Där är så bra bete, och på Källgärdet är Tommy just nu med grävmaskinen och fixar igenkorkade täckdikesrör. Och de andra hagarna som vi brukar ha som nattbete är så nergnagda nu så om det funkar att ha dem på mossen så är det ju toppen.


I dag efter lagårn så var jag på vårdcentralen och tog blodprov igen. Den här gången gällde det äggstockarna. Om de redan är utslagna så kanske jag inte behöver åka och få det där implantatet (som jag inte kommer ihåg vad det heter) varje månad. Hur de nu kan se det på ett blodprov fast jag både har fått implantat och äter Tamoxifen? Som tur är är det inte jag som jobbar på onkologen som expert på gamla äggstockar!


Nu är det faktiskt ett år sedan jag hittade min knöl. Jag kommer inte ihåg datumet exakt, men jag minns att när jag mailade till mammografienheten så fick jag automatsvar att de hade stängt till den 4 augusti. Men årsdagen för mig blir nog 1 september för det var då jag insåg hur det var fatt, det var då jag var på ultraljud.

 
 
Ingen bild

Peter Rimer

29 juli 2009 19:55

GRATTIS på födelsedagen vill vi önska dig idag.
Gun,Bernt,Eva-Lena, Peter Rimér

ps. vi följer din blogg med intresse!!

 
Ingen bild

Ylva

29 juli 2009 21:13

Tack så mycket! Jag leker med tanken på en rejäl fest nästa år...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards