Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Koklara - 17 juli 2009 19:08

En varm och svettig dag. Jag och Johan tog in korna för de andra herrarna i familjen hade tid hos frissan på e-m. Johan var och klippte sig igår. Nu är de så fina allihop, och själv har jag sparat en slant igen! Numera känner jag mig nästan fin i håret. Måste erkänna att jag inte har haft så välvårdad frisyr på många år... Det lustiga är att jag trivs med att vara korthårig, det hade jag aldrig kunnat tro! Jag gillar att det blir en naturlig tuppkam, och ibland hjälper jag stubben med lite gelé så den ska spreta ännu mer...


Vid lunchtid, medan jag var runt och tittade till kvigor och sinkor (och plockade blåbär), ringde en sköterska från onkologen. Hon frågade om jag kunde komma in på måndag och få det där implantatet. Det gick ju bra, och jag skulle själv hämta själva injektionen på apoteket. "Det går bra" sa jag, jag hade ju ändå tänkt åka till apoteket idag. Jag köpte fina dyra kompresser till mina brännsår, kirurgtejp till korna och frågade vad det fanns för recept på mig. Men det fanns bara mina gamla Betapred och sånt som jag inte hade hämtat ut allt av. Suckande fick jag ge mig ut och ringa sjukhuset. Där fick jag! ett litet straff för alla gånger jag glömt ringa in recept och folk fått gå slokörade från apoteket...

Det ordnade sig till slut i alla fall, en läkare fanns kvar fast det var fredag eftermiddag. Jag får hämta det på sjukhusapoteket på måndag istället.


Nu är jag på väg (fast inte i fysisk skepnad) tillsammans med Ingrid och hennes familj till Galleri Sult i Stavanger. Det känns lite speciellt. Jag beundrar verkligen Ingrid och hennes förmåga att göra bilder som berör. Och Örjans bilder är nuförtiden så härliga så jag ofta skrattar högt för mig själv när jag ser dem.

Jag kan inte låta bli att tipsa om den fantastiska hemsidan www.askart.se



Ovido - Quiz & Flashcards