Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Koklara - 6 juli 2009 20:27

Idag har det varit en lugnare dag. Det har ösregnat hela dagen. Janne, Göran och Erik har varit och tittat på någon traktor de funderar på att byta till (mot min vilja, jag tycker det finns annat som är mer prioriterat). Johan och jag har haft en lugn och mysig dag och städat hans garderob från urvuxna kläder. Jag hade sen tid på strålningen och hann också vara med och ta in korna. Man måste gå runt i lagårn med en handdator och knappa in var korna har ställt sig. Sedan läser man över det till fodervagnen. Särskilt viktigt nu när det är så många som håller på att sinläggas. Jag diskade också kalvamman jättenoga, snart är det dags för nya kalvar. Och så kunde jag med hovkniv verka upp en klövskada på 615 i vf. Men 654 som har ont i hf, hon vägrade att hålla upp foten åt mig. Önskar att vi hade en verkstol! Nu när det har regnat så mycket igen så blir korna mjuka i sulan och när de går en bit på vägen till dag-hagen så ä det lätt att de trampar på någon sten. Inte kul.


Efter strålningen träffade jag som överenskommet far och Britta på stan i Linköping. Vi hittade ett mysigt fik efter lite strul i ösregnet. Och efteråt gick vi runt på stan. Det var rätt kul för mig att se Linköping med deras ögon. Jag är ju inte så ofta inne i stan och kan den inte särskilt bra, men jag tycker ganska bra om den och upptäckte att det finns mer att se och göra än vad jag tänker på sådär till vardags. Ska nog försöka få med killarna på lite kvällsaktiviteter någon gång.


Far och Britta tyckte det var roligt att se att jag hade fått tillbaka så mycket hår. Det tycker jag också! Jag kan stå länge framför spegeln och bara titta på alla de små hårstråna. En härlig känsla. Men hörni, jag har fått hår på fingrarna också! Ska man verkligen ha det? Det ser rätt oaptitligt ut faktiskt, och jag kan inte minnas att det var sådär förut..


Nu är den ena maskinen (som jag har fått gå på ibland) stängd inne på strålningen för de har semester de som jobbar på den. Det finns tydligen inte så många som kan sköta det där med strålningen. De stackarna som jobbar på min vanliga maskin får hålla på till långt in på kvällen för att hinna alla. Det går ju inte att göra uppehåll i en pågående strålning hursomhelst.

Ovido - Quiz & Flashcards