Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Koklara - 15 juli 2009 16:39

Ja, nu har jag fått sista strålningen! Och ett litet samtal med läkaren, egentligen mest för att hon skulle kolla upp hur huden såg ut. Ingen fara där, jag har ju några hudlösa fläckar men inte mer än vad som kan anses vara helt normalt. Hon tyckte det var konstigt att jag inte fått Zoladex ännu, en medicin som ska se till att äggstockarna är ordentligt utslagna innan jag börjar med antihormoner. Zoladex är ett implantat som jag ska ha under huden och det ska de ge mig på behandlingsmottagningen så hon skulle skynda på remissen dit. Sedan ska jag också få Nolvadex som är ett anti-östrogen.

Och så kommer jag att bli kallad till mammografi av det andra bröstet en gång om året. Inget mer. I den opererade armhålan får jag klämma själv, och blir det återfall ikring ärret så kommer jag att se det i huden... Sa hon.

Konstigt, jag trodde att jag skulle känna mig fri när den här dagen äntligen kom. Istället känner jag mig nästan övergiven. De tror att jag ska klara mig själv nu alltså??

Det gör jag ju såklart, nu får jag rycka upp mig lite! Ikväll ska jag och Åsa och ultraljuda Ann-Louises häst. Mest som träning i att köra med apparaten på häst. Ska bli intressant.

I morgon ska jag mjölka för då ska alla hålla på med att köra hem storbalsensilaget, 87 balar!!


639 mår bättre nu, men 627 har fått acetonemi. Typiskt, det där med att ha sinkor i trädgården var visst ingen bra idé. Fast 627 var för fet redan när vi sinlade henne, det är nog där felet låg.. Och 694 har fått klövspaltsinflammation, men har svarat bra på behandling. 723 är i alla fall mycket bättre igen och stödjer bra på benet, den där dagen hon var så halt hade hon nog bara gjort något som tillfälligt överbelastat benet. Nu åskar det så nu är det hög tid att stänga av datorn.

Ovido - Quiz & Flashcards