Alla inlägg den 18 juli 2009

Av Koklara - 18 juli 2009 19:06

Trött idag. Har vilat mest hela dagen. Och experimenterat med olika kompresser på min hudskada. Det går inte att tejpa något på huden i det området. Nu har jag som senaste variant lagt på ett lager salva och tryckt på en kompress som liksom får klibba fast. Idomin var mjukt och snällt men höll inte kvar kompressen. Då kom jag på snilleblixten att testa Socatil. Ajajaj, om ni visste, ni som är kollegor och tycker att det är bra på sår, vad det SVIDER!! Men när värsta smärtan lagt sig så verkar det funka bra. Detta är småproblem, typiska en-dags, och inget att skriva om egentligen, men jag har ju inte så mycket att skriva om..


Jag har låtsats att mitt "spök-jag" sitter på läktaren i Falsterbo, bredvid Åsa, Micke och Agnes. Det kunde ju ha varit så. Istället ligger jag här och surar och läser en bok av Liza Marklund som jag köpte på Ica. Nästan motvilligt. Men jag vet inte vad jag ska läsa. Trots att jag har fått så många fina boktips av er och noga memorerat dem så är huvudet alldeles tomt när jag kommer in på biblioteket.


Igår tog jag en bild på kornet i Mulstad, på samma ställe som bilden i våras. Kornet ser väl skapligt ut, men det är mycket ogräs. Som ni ser är det inte besprutat. Jag ville bara påpeka det eftersom alla tror att "konventionella" bönder vräker ut en massa gift helt okontrollerat. Vi har sprutat två gärden i år, på en mulljord på en annan arrendegård. Där var så mycket ogräs så det hade inte gått att tröska annars.


Ovido - Quiz & Flashcards