Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Koklara - 10 juli 2009 10:27

Idag på morgonen var jag i Åtvidaberg för att ta blodprover inför läkarbesöket på onsdag. Det var något strul med remissen som automatiskt ska finnas i deras dator, så sköterskan fick ringa in till strålningen. Som tur var hade jag numret med mig i plånboken så hon kom till rätt strålmaskin direkt. När hon började förklara varifrån hon ringde så visste de genast att det var mig hon ringde om. Känns lite skönt att inte vara helt anonym i vården faktiskt. Men det är klart, nu när jag har varit där varje dag i en månad så är det ju inte så konstigt om de känner igen mig...


Jag frågade också om spolningen av porten. Min port-a-cath ska sitta kvar ett par år om jag har förstått det hela rätt. Ifall om att... Men den måste spolas var tredje månad för att inte korka igen. Alla vårdcentraler gör inte sådan spolning, men på "min" vårdcentral går det bra. Det var ju skönt att veta, även om det inte är dags ännu.

Ovido - Quiz & Flashcards