Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Koklara - 12 juli 2009 17:40

Ja, bilderna talar för sig själva, eller hur? Visst trodde man att det skulle bli kantareller i år, men nog är det ovanligt tidigt. Detta är ju visserligen den tidiga sorten, som vi kallar "lövkantareller", men det var ändå en positiv överraskning! Jag har vittjat våra olika ställen idag och det blev flera liter. Det känns nästan lite taskigt att visa sådana här bilder när jag vet att vissa av er sitter i Lunds innerstad många många mil från någon tillstymmelse till svampskog. Eller på Pampas.... Jag önskar att jag kunde skicka själva kantarellen/smultronet/blåbäret också genom cyberrymden och inte bara bilden!

För övrigt är det fortfarande regnigt. Jag har ägnat dagen åt att bygga om staketen så att korna kan gå andra vägar in och ut från lagårn. Det är nu helt söndertrampat där de hittills har gått, bara lervälling, så det var verkligen stora behov att göra något. Vi har dag- och nattbete på olika håll så jag har fått göra två nya utvägar. Och flytta vattenkaren. Men det blev riktigt bra så jag är väldigt nöjd. I morgon ska jag jobba lite igen, sedan har jag gjort ifrån mig de aktuella "måstejobben" för ett tag framöver, men det är några "bordejobb"  också som jag har skjutit framför mig..

Jag är nu ganska brännskadad av strålningen. Ska bli skönt att det snart är slut, men de har ju varnat mig att effekten kommer att fortsätta ett tag. Jag kommer att fortsätta att blli mer röd och öm i flera veckor efteråt verkar det som.

Ovido - Quiz & Flashcards