Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

efter festen

Av Koklara - 26 juli 2009 09:54

Åh, vilken fest!! Jag tror nog att jag njuter mer av sådant nu efter den långa svåra vintern. Att få sitta bland trevliga människor och äta god mat och Skratta igen! Vacker miljö och vackert väder - allt perfekt! Jag tycker så mycket om mina kollegor. Känner mig tillochmed fin i håret, flera som inte visste vad som hänt mig kom och tyckte att jag hade "poppat till mig" så lyckat. Efter tillräckligt mycket whisky kunde jag rentav få den stela gamla kroppen att röra sig lite i takt (nåja, nästan i alla fall) till musiken! (men idag påstår fötterna att jag borde tänka på att jag är för tung för sådant - men hallå, lite får de väl tåla!) Kort sagt, jag har haft roligt och uppskattar det mer än nånsin. Och nu har jag Gotlandsveckan att se fram emot.


På förmiddagen igår var Johan och jag och tittade på labradorklubbens jaktprov. Vi var peppade och allt var bra. Men när vi kom fram till själva platsen där publiken fick stå så blev det fel för Johan och han vägrade att överhuvudtaget titta upp, så han såg inte hundarna alls. Jag blev så himla ledsen. Efteråt på vägen hem stannade vi och tog en promenad och kunde faktiskt prata om det lite. Han menade att när det väl har blivit sådär så kan han inte bryta det bara utan vidare. Och att det är mängden folk på nära håll snarare än den ovana miljön som är utlösande faktor. Vi kom fram till att nästa gång vi är i en liknande situation så ska vi stanna en bit bort och sedan ska han få bestämma var vi ska gå och stå så att det inte låser sig.


Jag fick ju i alla fall se tävlingarna och det var roligt. Jag såg hundar som knallade och som inte lämnade ifrån sig viltet så Zelda hade inte varit något att skämmas för, hittills har hon gjort allt rätt. Men vi har ju inte tränat mycket med riktiga fåglar ännu. Jag såg också en fantastisk hund+hundförare som genomförde hela provet helt perfekt! Det var väldigt roligt att se, och bra, för nu fick jag ju veta hur överlämningen av apporten ska gå till, jag har ju inte varit riktigt säker på det, har trott att de kanske måste sätta sig. Nu är jag peppad, ska försöka gå någon nybörjarapporteringskurs i höst.


Janne och Göran har åkt till Prag nu, så Lennart och jag kan göra hur vi vill. Vi införde genast en "kalvningshage" utanför lagårn och där går nu 658, det är dags närsomhelst. Jag ska cykla ut och titta till henne, sedan ska jag sova en stund till...

 
 
Ingen bild

mor

26 juli 2009 14:24

Älskling, så glad jag blir över att du hade roligt på festen! Det har du verkligen förtjänat! Och sången blev förstås bra?
Jag är så nyfiken på hur ditt nya "poppade" hår ser ut. Vad har det för färg? Kan du skicka en bild eller ska jag vänta tills vi ses på Gotland?
Jag tror att det är fantastiskt bra för Johan att du och han kan prata och lägga upp strategier för hur han skall kunna hantera olika situationer. Jag beundrar dig, men det vet du ju redan.
Kramar från mamman som tänker på dig hela tiden

 
Ingen bild

Erica/Lilltån

27 juli 2009 01:12

Hej vännen.

Visst är det en underbar känsla, att kunna koppla bort allt och bara gå ut och ha roligt, se att man faktiskt kan skratta igen!

Underbart bra att du och Johan kunde prata lite!
Det måste kännas jätte skönt!

Hoppas du fått vila ordentligt och att dina stackars fötter mår bättre!

Kramar Erica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards