Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Koklara - 3 augusti 2009 18:21

Ingen ny kalv idag! Vi kör ensilage igen, i plansilon den här gången, och det har gått väldigt bra idag. Erik har kört lastmaskinen hela dagen, och packningstraktorn dessemellan. Lennart och Ingemar har gjort gaffelarbetet med att jämna ut fodret i silon. Janne slår och Göran hackar förstås. Jag har mjölkat. Lite struligare nu med så många nykalvadde och 627 som man måste sitta hos och hålla i maskinen för att hon har "tappat juvret", men ändå känns det så bra att mjölka. Jag är så glad att jag orkar igen. Jag mår rätt bra nu, och mina brännsår är fint läkta.


Det blev som en vändpunkt för mig när jag fick beskedet att jag inte behöver oroa mig för den lilla knölen jag hittade i högra bröstet för några veckor sedan. Jag har inte velat skriva om den i bloggen för jag har inte velat oroa folk i onödan, men nu när det är över kan jag ju nämna det. Kanske kommer jag att lägga in lite retroaktivt... Med lättnaden som kom när jag fick det beskedet kom också en ny gnista. Plötsligt känner jag mig mycket mer redo att ta itu med vardagen igen. Får väl se hur länge det varar.... Har i alla fall bokat in lite jobb på torsdag nu. Gotlandsfärjan har jag äntligen lyckats få ombokad nu också, våran tur var plötsligt inställd, men vi fick plats på nästa färja.

Ovido - Quiz & Flashcards