Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Koklara - 22 augusti 2009 10:08

Även igår blev det en lyckad dag, Janne tröskade havre på slantgärdet och hann klart hela gärdet innan regnet kom!! Jättefin havre, fast den inte var besprutad. Nästan skönt med regn sedan, nu kan vi ta det lite lugnare, bara sköta lagårn. Men vi måste hämta hem några närkalvade kor och kvigor i olika hagar. Knappt att det känns som om man orkar det nu, dock. Jag har ju varit igång ordentligt i flera dagar och nu känner jag mig helt "urblåst". Det finns så mycket jag borde göra nu sista veckan innan jag börjar jobba, men idag har jag plötsligt inga krafter kvar... Och benen värker.

Jag har ju också varit engagerad i fallet med de halta kalvarna och pratat i telefon med experter och grubblat själv. Väntar på provsvar, men nu har jag en rätt hållbar idé om vad man kan göra, tror jag...

Idag är det sol igen och det är ju bra så inte den fina havrehalmen blir förstörd.

Ovido - Quiz & Flashcards