Direktlänk till inlägg 27 september 2009

höstsöndag

Av Koklara - 27 september 2009 15:25

Sista fina dagen innan regnen kommer? Göran kör in halmen under tak och jag ska mjölka. Johan och jag har varit i skogen och plockat trattkantareller. Tyvärr fanns det inte så många, jag tror att vildsvinen har ätit upp dem för det var massor med bök. Vi hade trevligt ändå och pratade om viktiga saker som Gud och Big Bang och sånt. Och det räckte till en svamppaj.

Konferensen i Stockholm var allt värd att åka på. De hade satsat generöst på oss - vad sägs om Triple & Touch som underhållare till middagen?! De är ju jätteproffsiga på sånt och det var superbra, dessutom så verkade det som om de själva hade roligt, vilket ju är fantastiskt med tanke på att de gör sånt varje vecka förmodligen. Jag blev plötsligt så lycklig över att få vara frisk igen och få sitta där bland alla glada människor att jag nästan började lipa. Tänkte på alla mina forumsystrar och önskade att de hade fått dela upplevelsen med mig.

Men vår organisation går igenom stora förändringar nu och ingen vet hur det kommer att bli.


Nu har jag fått ett konkret projekt till nästa sommar - inte bara "skulle vilja paddla med killarna" - nej, nu vet jag hur det ska gå till och det ska vara havskajak i Sankt Anna skärgård. Det ni - något att se fram emot!

 
 
Ingen bild

mor

27 september 2009 18:01

Älskling, så glad jag blir att du hade en skön och bra dag i Stockholm eller var det nu var.
Du skriver så bra och tänker så klokt. Det där du skrev häromdagen att du hade känt dig som en obetydlig och socialt misslyckad person väckte så många tankar hos mig som jag gärna vill dela med dig, men det går inte att skriva i en bloggkommentar. Hoppas du ringer snart, för det är också så roligt att prata en stund!
Många kramar från mamman som tänker på dig och dina medsystrar hela tiden.

 
Ingen bild

Erica/Lilltån

28 september 2009 22:24

Hej vännen!

SÅ skönt att höra att du känner dig så glad över att vara frisk, visst är det en härlig känsla av lycka! Jag börjar också nästan gråta varje gång när jag känner de där härliga känslorna!
Njut av dem vännen, för du förtjänar dem!!

Skönt att du har härliga planer med paddlingen! :)

Varma Kramar Erica

 
Ingen bild

Åsa

29 september 2009 09:52

JA!!! Bra idé du kära storasyster! Nu märker man att du är bra igen - det är när de goda idéerna kommer tillbaka. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards