Alla inlägg den 3 september 2009

Av Koklara - 3 september 2009 18:20

Nu har jag jour för första gången på över ett år. Jag har lagt ner stor möda på att packa bilen så jag tror faktiskt att jag har med mig allt jag behöver. Det är lite oroligt men som vanligt är jag optimist och tror att inget jobbigt ska hända just ikväll. Jag har unnat mig Håkan Nessers nya bok på CD så någon resa kanske inte vore fel, en kalvförlamning eller så...


Dagens kalv här hemma är en tjurkalv. Mamman heter 660 Bojan men hon kallas för Lillan för hon var så liten när hon föddes. Hon är e. Gothem. Jag gillar alla våra Gothem, de är friska och sunda kor, och detta är en av de allra finaste.


Idag har jag varit på mammografi. Jag blev också mycket noggrannt ultraljudad. När hon hade spritsat på ultraljudsgelen frågade jag om hon inte skulle kolla i den opererade armhålan? Jovisst sa hon och när jag kände efter så var jag kladdig där med. Jag hade inte känt när hon spritsade den, har ju ingen känsel där!!  Själv såg jag inget konstigt på ultraljudet, men jag såg att det fanns några lymfknutor kvar i den opererade armhålan. Hon bekräftade det, men sa att de såg friska ut. Det kanske kan vara bra att ha några kvar.. Läkaren vill inte säga något om vad hon ser, men nog tyckte jag att hon sa att det såg bra ut just när hon gick ut. Skönt. Men egentligen var jag inte så orolig för knutan jag kände har mjuknat lite senaste veckorna.

Ovido - Quiz & Flashcards