Alla inlägg den 12 september 2009

Av Koklara - 12 september 2009 15:37

Tyvärr blev viltspårtävlingen totalt fiasko. Zelda spårade hela tiden slarvigt, lämnade spåret tre gånger och gick på färskare spår. Så har hon aldrig gjort förut. Sist vi tränade gick hon ju helt perfekt. Dessutom fungerade inte slingan så Johan hörde inte vad jag sa, jag fick stå och gasta över hela skogen. Så vi har inte blivit godkända såklart. Dessutom tog det evigheter efteråt innan det var återsamling. Rätt stressigt, 691 hade ju kalvat och skulle in med korna så jag ville hem.


Johan tog det hela lugnt åtminstone. Och vi pratade med domarna om att man kan få göra anlagstestet som ett "rörligt prov", dvs bara boka tid med en domare och alltså slippa vänta tills det är tävling igen. Då hade de ett förslag på dagtid en dag när jag inte jobbar, och jag frågade JOhan om han tyckte det var OK, men det tyckte han inte, han ville vara med. Kul att han fortfarande vill. Så nu ska vi träna själva en gång på ett sånt här lätt och färskt spår, kanske tog hon det inte på allvar eftersom vi har tränat på så svåra spår på sista tiden. Och sedan ska vi göra om det med en domare. Bra. Hoppas bara det funkar den gången...

Ovido - Quiz & Flashcards