Direktlänk till inlägg 24 september 2009

lillasyster

Av Koklara - 24 september 2009 18:40

Idag kan jag hälsa till släktingarna i Ask att Pärlemor har fått en lillasyster. 615 Pärla har kalvat igen, en kvigkalv e Palm.

Och så har jag sett en älg på Slantgärdet men kortet jag tog med mobilen funkade tyvärr inte för det var motljus.


I morgon ska alla distriktsveterinärer utom de som måste vara hemma och jobba samlas på konferens utanför Stockholm. Det blir kanske kul, kanske inte, men jag ska ha en positiv attityd eller hur.  

 
 
Ingen bild

far

24 september 2009 20:29

Ylva!
Apropå 21/9 då du tillät dig att skryta lite. Du är värd allt beröm du kan få så ös på du bara! Jag kan hjälpa till om du vill ....
Varför klipper man kor? Dom har ju ingen man. Gör alla det?
Jag trodde att det var skönt med lite extra tjock päls till vintern. Eller växer den sig kanske tjockare efter klippning?
far

 
Ingen bild

Koklara

26 september 2009 19:18

Man klipper hela pälsen. Jag klipper alla på bakkroppen men om de har tjock päls klipper jag ända fram till halsen. Det är för att det blir för varmt för dem att stå inne med en tjock päls. Och för att de inte ska bli skitiga och för att det ska gå lättare att rykta - när de är kortklippta räcker det att borsta av lite snabbt.

 
Ingen bild

Örjan, Ludvig och Jasper

30 september 2009 20:06

Grattis till lillasyrran Pärlemor!
Vi funderar lite på namn...kanske Pärleskatt? =P
eller Pärlekor XD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards