Direktlänk till inlägg 20 september 2009

sten

Av Koklara - 20 september 2009 12:07

I det härliga sommarvädret fortsätter det att vara hektisk aktivitet. Jag har jouren men det har ännu inte ringt något så jag var med när hela familjen plockade sten inför höstsådden. Efter ett tag fick Johan köra lastmaskinen. Jag tror det är bra för hans självförtroende att få göra sånt ibland och nu passade det ju väldigt bra, när man bara ska köra sakta och det inte är stressigt. Jag är så nöjd att min kropp duger till sådant arbete som stenplockning igen! Och tänk sån tur jag har att jag inte har några problem med lymfan i armen! Men jag gör ofta min "flaxövning" och stretchar uppåt. När man lastar fodervagnen passar det bra - jag flaxar medan det lastar, och på slutet när man behöver jämna till för att få riktigt fullt, då blir det uppåtstretchning. mycket av känseln har jag fått tillbaka också. Ett tag var det så att när det kliade på baksidan av axeln och jag skulle klia tillbaks så kändes det inte när jag kliade mig. Obehagligt! Och inte gick det att få slut på klådan då heller. Men nu kan jag klia mig, det är ju väldigt skönt..

Man kan tycka att jag har annat jag behöver göra istället för att sitta här och skriva en massa trams, och det är ju alldeles sant. Ha det bra i denna vackra höstdag allihop!

Särskilt hoppas jag att Erica/lilltån inte har det alltför jobbigt!! Jag loggar inte in på cancerforumet lika ofta nuförtiden eftersom jag börjar känna mig frisk igen. Men många av kvinnorna där finns med mig varje dag.

 
 
Ingen bild

far

20 september 2009 21:29

Hej!
Tack för dina bloggar. 505 Berta är verkligen en vacker ko.

Det var kulturnatt i Lund i går kväll. Carolins tjejband Elleska
spelade bara helt jättebra. Vilken glädje, vilket tryck! Har
du hört dom nån gång?

Så underbart att du börjar känna dig frisk igen och kan använda hela kroppen!
Hälsningar och en stor kram. Far

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards