Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

lantbruksskola

Av Koklara - 18 oktober 2009 17:30

En lugn joursöndag än så länge. Hittills har jag haft väldig tur med mina jourer sedan jag började jobba, ingen riktigt förfärlig dag.

En älgkviga och ett vildsvin har jägarna skjutit hittills. De har faktiskt sett en sjuttontaggare!! men den lever vidare.

Igår var vi på Gamleby lantbruksskola på Öppet Hus. Det verkade väldigt trevligt och jag tror att Erik skulle kunna trivas där. Ni kan kolla själva på gamlebygymnasiet.nu om ni vill. Vi får väl se vad han bestämmer sig för, ännu dröjer det ju länge innan han måste bestämma sig. Vi fick titta på boendet också, det är ju internat med helpension. Erik var mest intresserad av maskinerna och han fick plöja lite, det var en aktivitet de hade. Det var ju bra för då åkte en tredjekursare med i traktorn och de hade pratat en hel del om skolan sa Erik. Johan ville inte följa med och jag tvingade honom inte. Han kan ju följa med och se skolan vid ett senare tillfälle när det inte är så mycket folk. Om Erik nu ska gå där vill säga.


Den nya soffan blev riktigt lyckad. Äntligen har vi ett mysigt umgängesrum. Igår eldade vi i kakelugnen för första gången i år.  

 
 
Ingen bild

Erica/Lilltån

19 oktober 2009 10:52

Hej vännen!

Härligt med en ny soffa så ni har ett riktigt mysigt umgänges rum! Det är viktigt! =)

Skolan låter kanon! Gymnasiet är en väldigt rolig tid i sitt liv. Visserligen hann jag bara gå en termin, men jag njuter fortfarande och tänker tillbaka på hur roligt jag hade det!

Kram Erica

 
petralin

petralin

22 oktober 2009 18:17

Hej!
Låter som en mysig helg! Jag avundas dig din kakelugn, det skulle jag också vilja ha hemma...
kram

http://www.metrobloggen.se/livetirosa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards