Direktlänk till inlägg 20 november 2009

bättre

Av Koklara - 20 november 2009 21:53

Jag mår bättre igen. Och de har influensadagarna gav mig verkligen anledning till reflektion. Tänk vad stark och frisk jag är i vanliga fall numera! Inte för att det på långa vägar var så illa som under behandlingarna, bara känslan av att bli svimfärdig av att försöka gå omkring lite var välbekant. Allt det andra - luddet i huvudet, smärtan i benen. den äckliga smaken och alla de andra obehagliga förnimmelserna lyste ju med sin frånvaro. Och nu är jag redan nästan helt återställd! Efter bara några dagar!


Jag svek mina kollegor, skulle ha jobbat två av de här dagarna, hoppas det inte blev alltför körigt för dem. En del jobb sköt jag framför mig till nästa vecka som lär bli fullspäckad som vanligt.


Vi har målare här och gör i ordning några rum. Det blir så fint. Äntligen får Janne bo lite civiliserat. Tapeter till Görans och mitt rum valde jag på en kvart mitt i stressen i måndags. Men jag tror att det kan bli bra. Fast emellanåt  undrar jag om jag är riktigt klok - syrenlila. med en "fondvägg" i mörkare syrenlila med storblommigt mönster av nån sorts ogräs. Hmm... Göran har märkligt nog inte uttryckt någon åsikt alls..


Johan funderar mycket på döden för tillfället och jag har insett hur värdefullt det lilla häftet "två veckor hos mormor" är som jag satte ihop efter killarnas besök i Skåne sommaren 2003. Det var sista gången de träffade Dick. För att bevara goda minnen är det nog viktigt att spara bilder att haka upp dem på. Jag har varit urdålig på sånt, ska verkligen försöka bättra mig.


Har också bestämt mig för att om alla ni andra tänker vara i Ask så ska killarna och jag det också. Det svider för mycket annars. Visst blir det synd om Janne och Göran men de får väl bita ihop. Jag får väl hitta på något sätt att kompensera. Synd att jag har jouren också, det blir tajt.

 
 
Ingen bild

Ingrid

22 november 2009 19:14

SÅ KUL att ni kommer om ni gör det!! Wow, vilken julafton det blir! Det verkar som om alla kommer:) inkl. min pappa! Göran och Janne är givetvis också välkomna om de vill och det går att lämna gården. Hoppas badtunnorna står klara då! Tror de flesta sover över, så då får vi en fin julfrukost också:) Jippi! Kram från Ingrid

 
Ingen bild

KoKlara

23 november 2009 17:31

Det kan inte betrakts som spikat ännu att vi kommer. Vi har ju rätt fasta jultraditioner och Johan tycker att det blir jobbigt att inte vara hemma på julen. Och det är som sagt jättetaskigt mot Janne och Göran att lämna dem ensamma med alltihop. Mycket kalvningar har vi då dessutom. Plus att jag går på jouren på annandan så jag kan inte hjälpa dem då heller. Men jag VILL VILL vara med om er fantastiska jul och går och planerar vad för julmat jag ska ta med mig och så..

 
Ingrid

Ingrid

27 november 2009 08:01

Det var inte ment som press... Tycker inte att ni skall komma om det känns stressande. Men ni är mycket efterlängtade så klart! Lova blev jätteglad för presenten! Hon älskar pussel just nu:) Och gillar Bamse. Du är så bra på att komma i håg att skicka sånt i tid. Tack till er alla från Lova. Tänk att hon redan är 3 år! Tack också för bilderna från Gotland:) Vilken fin vecka det var! Ha en fin dag, vi hörs! Kram från Ingrid

http://www.askart.se

 
Ingen bild

KoKlara

29 november 2009 16:12

Vilken tur att det blev rätt med Bamse-pussel. Hoppas hon hade en mysig födelsedag!
Kram från Ylva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards