Alla inlägg den 17 november 2009

Av Koklara - 17 november 2009 13:03

Grå dimma över sjöarna. Våta klippor och svarta trädstammar som speglar sig i det mörka blanka vattnet. Lera och svarta löv. Vildsvin fula och gråa, breda över baken, som bökar i leran på en gammal vall. Mörkt redan på eftermiddagen. Vart tog alla färger vägen? Hösten är slut och vintern är ännu inte här. I detta ingenmansland radar de okastrerade kalvarna upp sig i en oändlig krävande karavan. Hästarna hostar och jag också - en influensa kryper på och frossan slår till. En tung månad. Kommer jag till Skåne? Jag undrar - tar jag mig ens hem i kväll? Tar dagen nånsin slut?


Ljusglimtar finns i mörkret dock - lunch med Ann, hjälp med resorna av Åsa, Johan vill åka på schack igen. Och han följde med mig på hundpromenad.

Ovido - Quiz & Flashcards