Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Koklara - 2 februari 2010 19:50

Lite jobb på f-m och sedan bråttom till tandläkaren. Nu är jag uppe i minst 6000 för lagningar av frakturerade tänder efter cellgifterna. Inte har jag lyckats hitta någon försäkring som funkar heller. Om det däremot hade varit en olyckshändelse, då hade jag fått ersättning. Svårt visserligen att bevisa att det berodde på Taxotere men jag är nästan säker. Minns tydligt hur det spände i käkarna de första dagarna, som när jag var barn och hade tagit på nattandställningen.. Jaja, egentligen glädjer jag mig ju åt att jag har så mycket framtidshopp så jag tycker att det är lönt att fixa upp tänderna igen. Som att kosta på en begagnad bil, nu gäller det att jag går ett tag till...


Sedan utvecklingssamtal för Erik, det sista. Han har kommit på att det inte är lönt att anstränga sig för han vill gå lantbruksskola och det är inte så svårt att komma in där. Han har tröttnat totalt och gör ingenting alls i skolan. Alltså riskerar han att sänka massor av betyg när han istället skulle kunna höja många av dem med bara en minimal arbetsinsats. Suck. Inte så lätt att motivera honom. Tänk så pinsamt det skulle vara säger jag om det plötsligt var många sökande till "lantan" och du inte kommer in bara för att du har varit så lat.. Men i hemlighet undrar jag om det är läge för mutor? Femhundra för varje höjt betyg och dito avdrag för varje som sänks? Vad är er åsikt? Jag brukar inte muta barnen.

Ovido - Quiz & Flashcards