Direktlänk till inlägg 23 december 2009

Juligen

Av Koklara - 23 december 2009 17:20

Jag vill önska en riktigt God Jul till alla som råkar titta in på den här bloggen. Ett år har gått, ett annorlunda år. Förra julen började jag tappa håret på annandagen. I år har jag en ny snygg frisyr, jag känner mig stark igen. Men jag har många nya vänner att tänka på den här julen. Aldrig förut har jag så på allvar önskat mina medmänniskor en God Jul. I år känns det så otroligt viktigt att alla verkligen får må bra och ha det riktigt mysigt tillsammans med dem de tycker om.


Pappa och Janne då, säger Erik som läser över axeln. Och han har ju lite rätt, jag dissar dem på julafton för att åka till Skåne. Men vi har julafton nu i kväll. Granen är klädd, gröten kokt, upptänt i kakelugnen, tomten beredd, skinkan och Jansson avsmakade. Sillen ovanligt lyckad i år. Mycket snö är det också. Om nu bara korna håller sig friska och utgödslingen hel och tornet utan krångel och fodervagnen likaså, just i morgon när jag inte är hemma. Det brukar alltid vara något krångel just på julafton.... Håll tummarna. På juldagen kommer jag hem igen och på annandan har jag jouren.


Kramar till er alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards