Alla inlägg den 5 december 2009

Av Koklara - 5 december 2009 20:32

Jag vet inte någonting. Jag vet inte om jag kommer till Ask till jul. Jag vet inte om intervjun gick bra, har inget hört om jobbet. Förresten vet jag inte ens om jag vill ha det. Skulle nog vara rätt skönt om det inte blir något av (kan jag ha bättre jobb än det jag har?). Inte vet jag om jag tänker köpa ett föl. Och jag vet inte hur jag ska hinna allt som jag borde göra.

Och jag vet inte hur Erica/lilltån har det.


Idag har jag varit på schacktävling igen. Johan var lite mer avspänd den här gången, vann dessutom ett parti mot en av de allra bästa och det var ju bra för självförtroendet. Själv tillbringade jag större delen av tiden på stan och har nu köpt alla julklappar. Ett paket per barn blir det som vanligt från vår familj, bara så ni vet.


Igår var vi på årsstämma med farmarenergiföreningen. Lite guldkant på tillvaron med fin mat och planer på andelar i ett nytt vindkraftverk. Många kände inte igen mig i mitt nya hår. Och vad svarar man när folk säger att man ser så pigg och fräsch ut? Det är ju roligt förstås men lite svårt att hantera.


Längesedan jag skrev om korna. Vi har så många fina nykalvade kvigor nu så ni skulle bara veta. Men gosiga 730 Prima trampade sig på en spene innan hon kalvade. Hon blir trespent men mår bra än så länge åtminstone. I natt har vi 726 i kalvningsbox, e Ford och dotter till 606. Mycket mer lovande kan det inte bli, men kanske blir hon för hårdmjölkad.


Alla korna är klippta men det växer ju ut igen hela tiden... jag har avskabbat dem och det var sköööönt.

Ovido - Quiz & Flashcards