Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Vinter

Av Koklara - 17 december 2009 18:46

Snö och kallt. Riktigt snökaos och jag har jouren i natt. Jag tog mig knappt hem idag, hoppas det inte ringer. Om det ringer så måste jag nog begära eskort av traktor med snöblad... Kylan är alltid värst så här års tycker jag, fram i februari har man vant sig och vet att det snart blir bättre.


Det är mycket som är tungt nu. Jag har fortfarande svårt att fatta hur det kunde gå så illa med Erica. Tack Eva för att du skrev till mig. Vet du, jag går ibland in på din blogg och kollar om du ändå inte har skrivit något... Så ledsen för din svägerska. Hoppas de kan få det att stanna upp. Visst är det så att det finns många grymma sjukdomar, men cancern är helt klart en av de värsta. Det hemska med cancern är ju detta slumpartade tycker jag. Varför ska just vissa drabbas värre än andra? Det är nästan omöjligt att ta in, denna blinda orättvisa. 


Johan har börjat prata med mig om sin diagnos AS. Väldigt skönt att han ääntligen vill dela sina tankar. Men tungt också även det. Han har läst sig till att för de flesta med AS så är de sista åren på högstadiet deras värsta tid. Han går i sjuan nu och blir ibland lite trakasserad av de andra, han är ju lite udda. Det går bra när hans assistent är där, men ibland är hon ledig och då känner han sig nog lite mer osäker och det märks väl. Det var bra att han fick ett eget omklädningsrum på gymnastiken, nu vågar han duscha.

Jag försöker att få honom att lägga märke till positiva saker i livet, det finns ju som tur är några sådana också. Tyvärr är det ju inte min starka sida heller...


Mitt i allt detta har det plötsligt lossnat för oss med dataprogrammet. Vi kommer att vara klara för lansering 1 mars om allt går som det ska, och med både hämta och sända-funktion. Fantastiskt. Jag fick idén i september 2005 och har jobbat med programmet sedan dess, på lediga stunder, mer eller mindre intensivt i olika perioder förstås. Många många gånger har det känns hopplöst och jag har nog egentligen inte på allvar trott att det någonsin skulle bli klart. Och nu är vi plötsligt så nära målet! Att det har lossnat nu är dock inte alls min förtjänst, det kan jag tacka Anders och Lotte för.


Dessutom har jag sökt nytt jobb, som jag verkar ha goda chanser att få. Och så tror jag faktiskt att jag har bestämt mig för att köpa den fina llilla hästen...



 
 
petralin

petralin

19 december 2009 18:42

Hej Ylva! Kom på när jag läste ditt inlägg här om din son att jag aldrig talat om för dig att jag jobbat en del med grupper inom LSS/omsorg -fritid. Där finns i alla fall en grupp på måndagkvällar med inriktining mot AS. Hör av dig om du vill veta mer!
petalinea@hotmail.com

http://www.metrobloggen.se/livetirosa

 
Ingen bild

Fia/vintersolsken

22 december 2009 10:58

Hej Ylva! Vill önska dig och din familj en riktigt god jul och ett gott nytt år! Med hopp om ett friskt 2010. Kram Fia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Koklara - 15 juni 2010 19:44


     Nu är jag ägare till en halv häst och det blir nog roligare än vad jag har trott, jag gillar den lilla som är dotterdotterdotter till Yora och har precis samma blick. Nu ska vi bekanta oss och det lär ta ett tag. Jag känner mig inte helt bek...

Av Koklara - 14 maj 2010 09:34

Kläm, tjejer, kläm! Jag är helt övertygad om att de flesta brösttumörer är självupptäckta. ...

Av Koklara - 11 maj 2010 11:39

Hade tänkt att jag skulle ägna den här dagen åt att jubla över att jag är frisk igen. Men jag tänker mest på dem som inte fick uppleva den. Erica/lilltån som fick sin sista (trodde vi) behandling samtidigt som jag. Petra. De fattas nu när jag skriver...

Av Koklara - 11 maj 2010 08:03

Idag för ett år sedan fick jag min sista cellgiftsbehandling. Det känns otroligt länge sedan. Nu är jag återigen mitt i livet, allt går i rasande fart och inget hinner jag av det jag borde. Det hade jag faktiskt aldrig kunnat tro, att det skulle gå a...

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ...

Ovido - Quiz & Flashcards