Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Koklara - 2 januari 2010 19:51

     En gnistrande vinterdag. Allt blir så vackert i snö. I vanliga fall är det svårt att njuta av att det är vackert för jag ser bara en massa saker jag borde göra. Staket som borde lagas, småskrot som borde samlas ihop osv. Men nu syns det inte, och inte kan man göra något heller även om man ville. Det är bara att njuta av allt det vackra. Jag tog med mig kameran på hundpromenaden. Längtar bara efter skidor. Mina gamla skidor gav upp förra året. Nu har jag bestämt mig för att köpa nya, synd att det inte redan är gjort. Inte fick jag med mig killarna till Kisa för slalom heller. Trist, fast i hemlighet var det ju lite skönt också... Men en tur på längden hade varit toppen idag. Jag tänker ibland på hur fint det var i Malung med all skidåkning där, och så fanns det ett ställe där man köpte varm choklad efteråt. Sånt har vi inte här. Men snö, det har vi!


Jag ser fram emot 2010, det har alla förutsättningar att bli bra mycket bättre än 2009. Hoppas det blir så också, för er allihop!


Tack Eva-Lena för det jättegulliga julbrevet!


Ovido - Quiz & Flashcards