Alla inlägg den 13 april 2010

Av Koklara - 13 april 2010 18:47

Idag har jag varit på läkarbesök. Jag trodde det var någon sorts summering efter mammografin jag var på häromveckan men så var det inte alls. Jag skulle inte ens ha varit på den för det var en rutinmammografi och jag ska gå på en mer omfattande (med ultraljud och så) egentligen. Varje år ska jag kallas, i tio år, men nu kommer det att dröja till mars eftersom jag nyss blev undersökt.


Jag är nu utskriven från onkologens behandlingsavdelning och tillhör istället en sorts "öppenvård". Det ska inte bli fler läkarbesök men jag har en kontaktsköterska och i fortsättningen är det hon som ska sticka mig i magen och spola porten. De tyckte jag såg ut att vara i god form och några knölar kände hon inte när hon klämde. Zoladex ska jag få i ett år till, man kan inte avgöra om det verkligen behövs i så lång tid men de har en standard som de kör. Sedan när de tycker att det räcker med Zoladex ska jag få en annan sorts antihormoner som är effektivare. Och porten tyckte hon att jag ska ha kvar i ett år till minst, för säkerhets skull...


Jag är fortfarande en person som har frikort på onkologen. Det blev ingen större skillnad, några läkare ser man ju nästan aldrig till i alla fall därinne. Totalt har jag varit på fyra läkarbesök på onkologen.


Erik fyller år idag och han har shoppat loss med sina presentkort. Det tog inte lång tid, han visste precis vad han ville ha och satte sprätt på alltihop på en halvtimme. Nu är han mycket nöjd. I vår familj får man också välja mat på sin födelsedag. Hör här på Eriks val: honungsmarinerad älgfilé med klyftpotatis och kantarellsås. ! . Så ikväll har vi haft riktig fest här, med levande ljus och servetter och rödvin till maten. Jag har aldrig honungsmarinerat något förut men Erik tog fram recept och det blev jättegott. Synd att ni bor så långt bort allihop..

Ovido - Quiz & Flashcards